tisdag 5 mars 2013

iLskEn

OMFG. Fick precis frågan och jag skulle äta en mask? om det räknas som kött? 1. SKULLE DU ÄTA EN MASK???? 2. LÄMNA MIG I FRED. 3. NEJ DEN LEVER JU? Körde på alternativ tre, fick svaret men vadå plantor lever ju också. mitt svar var (med mkt förakt i rösten) du vet mkt väl att det är skillnad på en planta och en mask, mask är ett djur. svaret man får tillbaka är jag vet inte därför jag frågar dig.

HUR HUR HUR FICK DU NÅGONSIN GODKÄNT I BIOLOGI OM DU TROR ATT MASKAR ÄR VÄXTER??? DÖÖÖÖÖÖ

onsdag 27 februari 2013

note to self

VILL VILL VILL volontära på/i (mm har glömt all svenska) kibbutz!!!! så himla coolt och fint och bra och erfarenhet och ååh :') http://www.svekiv.se/

lördag 23 februari 2013

vår

JAG SAKNAR DIG FAN.
Det känns vårigt och det är världsbäst men
jag vill ha vår MED DIG.
Vill bah dricka kaffe och käka pannkakor i solen med dig.
VILL ÅKA HEM NU JA TACK.
(mm dramadrottning....)
(fyra och en halv månad tills hemma.)
(fyra månader tills jag får se mamsen och papsen och så)
(är typ mongo???)

onsdag 20 februari 2013

förvirrad

Det är som att titta på er genom en förvrängd glasruta.
Som att ni är på ena sidan av den transparenta väggen och jag den andra.
Och som att jag aldrig varit bland er. Och att jag aldrig skulle få plats där igen.

För tiden stannar inte och ni lever ju era liv.
(Jag vill inte något annat heller.)
Men jag är så rädd att bli den utomstående.
Lämna mig inte.
(För jag lämnade er, men inte)

tisdag 19 februari 2013

500% klar med vinter

Februari är ju egentligen som en månadslång måndagmorgon. Man är så trött så trött så trött och det är kallt och man är less och vill inte göra något annat än att ligga kvar i sängen.
VILL HA VÅR NU

måndag 11 februari 2013

0° vinkel


Om jorden hade varit vriden 90 grader hade
mitt
höger
varit ditt
vänster.
Men nu är den inte det.
Våra händer råkar bara vara
jävligt
långt ifrån varandra.

torsdag 7 februari 2013

OD

Jag tror inte ens jag fattar än.
Och när jag gör det, är ordningen återställd.
Är det därför jag drömmer mardrömmar?
För att jag liksom inte ens fattar först?
(utan måste processa)
Är det därför jag aldrig gråter när nåt händer?

Men vadå vad menar du?

Sekvenser på sekvenser.
Prioriteringar.