tisdag 25 september 2012

fy det var så hemskt

Hade en så sjukt hemsk och lång mardröm i natt. Jag skulle dö. Jag hade blivit jagad  forever och nu skulle jag dödas av dem som jagat mig och hittat mig. Och jag skulle säga hejdå till min familj och mina närmsta vänner och jag grät och kramade dem och grät och vaknade gråtandes men somnade om och fortsatte drömmen och jag ville bara vakna men alla grät och jag kramade folk en sista gång så försvinner alla och jag sitter ensamt vid ett bord fast jag är omringad av människor och väntar på att jag ska dö. Och då ringde äntligen väckarklockan!!

Andetag

Hur målar man ett andetag?
Om jag visste det skulle jag måla alla dina.
Jag skulle måla de allt tyngre sekunderna innan du somnar.
Jag skulle måla de fyllda med rök, när vi delar komfortabel tystnad och ett cigarett.
Jag skulle måla alla dina andetag på allt jag kom över.
På baksidor på papper, på händer, på väggar.
Under ögonlock.
Under mina ögonlock har jag lyckats måla dina andetag.

Morotskaka är ju skitgott

BMI 20.6 nu.  Det brukade vara 18.0. Jag ska aldrig tillbaka. ALDRIG. trodde jag skulle dö fetmadöden när jag hade ett BMI över 20. Det gjorde jag ej. Fuck you alla ätstörningar. FUCK YOU. Jag och alla andra är för bra för sånt.

måndag 24 september 2012

Rökning Dödar





Meh guueee hur sugen får man vara? Får man t.o.m. vara lite ledsen för att man är så sugen? Jag hade ju slutat jööö. Åh min första marlboro röd om nio månader kommer SMAKA SÅ JÄVLA GOTT

lördag 22 september 2012

23.51

Du har så ledsna ögon.
De påminner mig om hur ont det gör ibland.
När det är iskallt och man har gåshud hela vägen in till hjärtat.
Och jag återkommer alltid till samma sak, alltid samma tankar.
Samma iskyla, samma smärta.
Som går i cirklar i min hjärna. Som jag försöker uttrycka
om och om och om igen.
Igen
Men aldrig tillräckligt.
Du har så ledsna ögon.

fredag 21 september 2012

mentala bilder

Jag har den här mentala bilden fastetsad i mitt huvud.
Det är natt, fast ljust. Och jag sitter bredvid henne i ett öppet fönster, till en lägenhet jag kan kalla min egen och röker. Vi har varit med människor, umgåtts, fast nu är det bara vi kvar. för det är så det är, det är vi som hänger med folk, inte jag och inte hon, vi. Kanske är rökningen bara en av de ohälsosamma sakerna vi gör. Men att vara så nära att varenda tanke, känsla är densamma kanske är fruktansvärt skrämmande, men kanske inte. Musik spelar i bakgrunden och det blåser kylig nattluft nere från gatan.

Kanske är detta bara en löjlig klyshig tonårsbild av hur man önskar sig framtiden. Men ändå. Utopi.

(och vi kan ha kläder över hela golvet men städat i köket och vi ska röka marlboro röd, dricka kaffe med soyamjölk och äta chokladbollar utan pärlsocker.)

torsdag 20 september 2012

jag vill inte vara rädd att tappa taget

jag vill inte sitta ensam
på en bar i Köpenhamn
jag vill inte tappa skärpan en gång till
jag vill inte möta mörkret
på hotell i Baltikum
jag vill aldrig vandra ensam ut ur bild
jag vill inte ha nån strippa
på nån nattklubb i Montmartre
jag vill inte plöja sönder
varje dröm jag leker med
nu vet jag det

vet du vad frihet är så säg det nu
vet du vad priset är för den
vet du med vad man mutar hundarna
som ylar genom natten

jag vill inte ha nån lägenhet
i Polen dit jag flyr
jag vill inte ha nåt suddigt för en kväll
jag vill inte sakna förut
och bli kvalmigt varm och yr
på en minibar på ännu ett hotell
jag vill inte längta hem
och tjata på om allt som fanns
jag vill inte drömma drömmar
i nån transithall nånstans
nu vet jag det

vet du vad lycka är så säg det nu
vet du vad priset är för den
vet du med vad man mutar hundarna
som ylar genom natten

vet du vad kärlek är så säg det nu
vet du vad som händer sen
lägg nåt kallt över min panna
och lär mig gå på vatten

jag vill inte vara rädd
att tappa taget i Moskva
jag vill inte ha nån hastig amnesti
jag vill inte klampa över
alla stolta ord jag sa
och vara nån jag aldrig skulle bli
men bilderna får mera färg
och skuggorna får ton
i dom tygellösa nätterna
på andra sidan bron
nu vet jag det

vet du vad frihet är så säg det nu
vet du vad priset är för den
vet du med vad man mutar hundarna
som ylar genom natten

vet du vad kärlek är så säg det nu
vet du vad som händer sen
lägg nåt svalt över min panna
och lär mig gå på vatten

lägg nåt svalt över min panna
och lär mig gå på vatten